Ministerul Educației Naționale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei organizează, în perioada 7 – 20 noiembrie, o consultare naţională privind regimul temelor pentru acasă, profesorii, părinţii şi elevii urmând să fie chestionaţi în cazul acestui subiect.
„Demersul se adresează actorilor educaţionali din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi presupune completarea unor chestionare on-line, elaborate în funcţie de specificul a trei categorii de public: cadre didactice, elevi şi părinţi. Cercetarea are ca obiective indentificarea unei noi abordări în ceea ce priveşte rolul acestor activităţi de învăţare, respectiv corectarea unor disfuncţionalităţi semnalate”, potrivit unui comunicat de presă al MEN.
Astfel, datele ce urmează a fi colectate vor permite identificarea stării de fapt în privinţa temelor pentru acasă şi vor contura „variante de ameliorare a eventualelor derapaje” prin adoptarea unor instrumente de reglementare.
,,Organizăm împreună cu Institutul de Stiinte ale Educatiei, timp de două săptămâni (7-20 noiembrie), o consultare privind rolul temelor pentru acasă.
Invităm cadrele didactice, elevii și părinții să completeze chestionarele publicate aici:
* https://www.surveymonkey.com/r/teme_cadre_didactice
* https://www.surveymonkey.com/r/teme_elevi
* https://www.surveymonkey.com/r/teme_parinti
Nu se solicită date personale, iar răspunsurile centralizate sunt confidențiale şi vor fi utilizate exclusiv în scopul consultării.
,,Vă mulțumim pentru feedback-ul consistent în consultarea privind rolul temelor pentru acasă (peste 15.000 de chestionare completate în primele două zile).
Continuăm acest tip de interacțiune și invităm toți elevii din învățământul primar și gimnazial, părinții acestora, dar și profesorii să își exprime punctul de vedere cu privire la tipărirea manualelor școlare pentru diferitele discipline din planurile-cadru pentru cele două cicluri de învățământ.” au precizat reprezentanți ai Ministerului.