Ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Maramureș

Marți, 30 mai, la Prefectura Maramureș, s-a reunit Comitetul Județean pentru Situații de Urgență.

Primul punct de pe ordinea de zi s-a referit la aprobarea implementării unui serviciu de videoconferință asigurat prin conexiuni securizate, între sediul Instituției Prefectului – Județul Maramureș și sediile principalelor instituții de la nivelul județului nostrum care se implică în gestionarea situațiilor de urgență, utilizându-se ca suport de transport rețeaua Internet. Prefectul Sebastian Mihai Lupuț a arătat că prin implementarea acestui sistem se dorește îmbunătățirea comunicării între toți factorii implicați în gestionarea situațiilor de urgență, inclusiv primarii unităților administrativ teritoriale. Astfel de sisteme mai există în județele Brașov și Constanța. CJSU a aprobat prin vot implementarea acestui serviciu, care se dorește a avea loc în cel mai scurt timp.

Punctul 2 pe ordinea de zi a avut ca subiect aprobarea Proiectului de procedură de sistem privind modul de acțiune a instituțiilor responsabile cu gestionarea incidentelor și situațiilor de urgență generate de animalele sălbatice la nivelul județului Maramureș. Lt. col. Petru Marcel Florișteanu, inspector șef al Inspectoratului de Jandarmi Județean “Pintea Viteazul” Maramureș, a arătat că necesitatea elaborării acestei proceduri a venit în urma incidentului de la Sibiu, când un urs care intrase în oraș a fost împușcat. La procedură se lucrează de câteva luni, sub coordonarea IJJ Maramureș, răstimp în care toate instituțiile, inclusiv primăriile, au fost notificate. CJSU a aprobat Proiectul de procedură de sistem, urmând ca documentul să fie semnat de conducerea fiecărei instituții implicate în elaborarea proiectului.

Următoarele două puncte de pe ordinea de zi s-au referit la furnizarea, de către fiecare UAT, a datelor de contact actualizate ale membrilor Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență și a Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență, lucru care întârzie și care ar putea genera disfuncționalități în gestionarea unor eventuale situații de urgență. De asemenea, este necesară întocmirea Planurilor Comitetelor Locale și a  Planului Comitetului Județean pentru Situații de Urgență pentru asigurarea resurselor umane, materiale și financiare pe anul 2017.

S-a discutat în ședință, de asemenea, situația depunerii la Garda forestieră a documentației necesare pentru toaletarea copacilor de pe DN18 – Pasul Gutâi, în scopul prevenirii căderii de crengi pe partea carosabilă. Din discuții a reieșit faptul că în cursul zilei Administrația Națională a Drumurilor din România – Secția Baia Mare va depune această documentație. Lucrările la drum au afectat rădăcinile unor copaci, care, în situația producerii unor fenomene meteo nefavorabile, ar putea cădea pe carosabil.

În continuare, membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență și-au dat acordul ca proiectul legislativ privind pagubele produse de porcii mistreți să fie trimis în forma actuală la Ministerul Apelor și Pădurilor. Principalele modificări se referă la păstrarea unei cote din suma pe care o plătesc administratorii fondurilor de vânătoare pentru a se putea plăti eventualele despăgubiri și la constituirea unor comisii mixte de evaluare a pagubelor produse de animalele sălbatice.

La punctul Diverse, s-a luat în discuție problema devierii traficului de mare tonaj (peste 7,5 tone) în perioada de restricționare din Pasul Gutâi – DN 18 (luna iulie 2017). Singura soluție identificată a fost ca traficul să fie deviat pe DN19, prin centrul orașului Negrești-Oaș.

În final, col. Ioan Mureșan, inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Maramureș, a solicitat reprezentantului CFR o mai bună comunicare și colaborare în situațiile în care au loc incidente pe calea ferată, care ar putea duce la pagube umane și materiale.

 

Instituția Prefectului – Județul Maramureș

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

More Articles Like This