fbpx
0.4 C
București
vineri, ianuarie 27, 2023

Drumul Apusenilor, spectaculosul drum de munte modernizat cu 27 de milioane de euro, la Cluj

Trebuie citit

- Publicitate -

Un drum spectaculos din Apuseni a fost finalizat recent pe teritoriul județului Cluj. Proiectul de 27 de milioane de euro a fost realizat de către o companie privată din Cluj.

Toată lumea a auzit despre Transfăgărășanul sau Transalpina, dar în Munții Apuseni a apărut un al treilea care le face o serioasă concurență.

După doi ani de la debutul lucrărilor am reușit să finalizăm întregul proiect, care a vizat, pe lângă modernizarea structurii rutiere a celor 25 de km de drum județean și alte obiective de investiții extrem de importante: 7 poduri, inclusiv podul peste râul Crișul Repede, 280 de accese la proprietățile situate pe traseu, peste 9,5 km de trotuare, ș.a. Importanța acestei investiții din fonduri europene este una aparte, întrucât drumul traversează una dintre cele mai atractive și spectaculoase zone ale Munților Apuseni. În plus, vor fi create, în mod evident, noi oportunități reale de dezvoltare economică, socială și turistică”, precizează Alin Tișe, liderul județului Cluj.

CJ Cluj a consemnat, în decembrie 2022, finalizarea lucrărilor finanțate din fonduri europene ce au vizat modernizarea Drumurilor Județene 764B și 108K, traseu cunoscut sub numele Drumul Apusenilor. Proiectul a durat doi ani și a vizat, pe lângă modernizarea structurii rutiere, și alte obiective de investiții.Sunt șapte poduri, inclusiv podul peste râul Crișul Repede, 280 de accese la proprietățile situate pe traseu, 9,5 km de trotuare. Drumul traversează una dintre cele mai atractive și spectaculoase zone ale Munților Apuseni și va crea oportunități reale de dezvoltare economică, socială și turistică, potrivit conducerii CJ. 

Traseul din Cluj începe de la intrarea în localitatea Valea Drăganului (intersecția cu Drumul Național 1), continuă până în proximitatea Barajului Drăgan-Floroiu și ajunge la limita administrativă cu județul Bihor. De mare complexitate și amploare, lucrările executate de ARL au vizat întreaga structură a carosabilului, începând de la fundație și până la așternerea covorului asfaltic în două straturi, binder și uzură.

Au fost modernizate 80 de podețe și șapte poduri, cel amplasat pe râul Crișul Repede fiind construit de la zero. S-au construit 9,5 km de trotuare, șapte stații de autobuz, cinci zone de parking auto, fiind amenajate 50 de intersecții cu drumurile laterale. În vederea creșterii siguranței rutiere au fost montați 10,6 km de parapeți metalici, construiți 7,2 km de ziduri de sprijin și realizat întreg sistemul de semnalizare și marcaj auto. 

Citeste si: Clujul are cel mai nou drum de munte, din țară. Rivalizează în frumusețe cu Transfăgărășan și Transalpina

- Publicitate -spot_img
- Publicitate -
- Publicitate AEM Timisoara -spot_img
- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Publicitate -spot_img

Ultimele articole