vineri, februarie 7, 2025

Deputat Dumitru Mihalescul: ,,Nici oaia şi nici frunza nu sunt adevăratele probleme ale turismului românesc”

- Advertisement -spot_img
Must Read

În toţi anii care au trecut de la căderea comunismului au existat nu una,
ci mult mai multe tentative de a promova România în străinătate, mai ales
ca atracţie turistică. Ar fi păcat să uităm cum s-au cheltuit milioane bune
de lei pentru editarea unor materiale de promovare, total inutile cum a
fost de pildă „Eterna şi fascinanta Românie”, al cărei unic câştig a fost
acela de a umple buzunarele unora. S-a mai încercat şi promovarea României
şi a românilor ca neam de vampiri, prin Dracula Land. Şi acel proiect a
murit înainte să înceapă, dar unii au câştigat suficient din el. Ceva mai
recent, din fonduri europene, a apărut frunza, un element destul de
controversat care şi el a stârnit discuţii, atât cu privire la încălcarea
unor drepturi de autor, cât şi cu privire la identificarea noastră
naţională cu un astfel de logo. Şi, ca să ne facem de râs până la capăt,
observ că guvernanţii de astăzi reinventează oaia ca emblemă naţională.
Dacă n-ar fi pură incompetenţă, aş considera fără ezitare că toate aceste
eşecuri sunt doar rezultatul relei-credinţe a celor care au guvernat
destinul României. Nu poţi să nu constaţi faptul că cel mai bun şi aproape
singurul promotor al intereselor de imagine şi turistice ale ţării noastre
este prinţul moştenitor al Coroanei britanice, în timp ce guvernanţii
români încă dezbat şi se străduiesc să afle oare care-i mai bună, oaia sau
frunza.
Actualul ministru al turismului se lăuda că va face Bucovina drept cea mai
importantă destinaţie turistică a României. Ce a făcut oare Guvernul pentru
promovarea Bucovinei ca destinaţie turistică în această primă jumătate de
an? Nimic! Ce ar fi putut face? Multe! În primul rând, sunt foarte multe
lucruri care pot fi făcute, fără să implice foarte mulţi bani. Aşa,
Guvernul nu s-ar mai scuza invocând în permanenţă lipsa banilor. Ajunge
deja lovitura pe care a dat-o turismului intern, prin faptul că a amânat
fără termen implementarea tichetelor de vancanţă pentru bugetari. De fapt
nici nu cred că se aştepta cineva ca PSD să facă o asemenea politică în
interesul turismului românesc. Înţelegem că PSD nu o să construiască
niciodată o autostradă sau un drum modern către Bucovina! Mai înţelegem că
PSD la guvernare nu a ridicat niciodată privirea spre acest colţ de ţară,
cel mai sărac din Uniunea Europeană. Cu toate acestea, nu am fi avut nevoie
de milă de la Bucureşti, ci doar de sprijin pentru a ne putea ajuta
singuri. Nici pe acesta nu l-am obţinut!
Iubesc Bucovina, iubesc România şi iubesc fiecare colţ al acestei ţări. Mă
doare, în schimb, să văd că Guvernul nu este capabil să pună în valoare
toate minunile şi bogăţiile pe care ni le-a lăsat Dumnezeu în această ţară
sau să arate şi altora patrimoniul lăsat moştenire de înaintaşii noştri.
Personal, cred cu toată puterea că turismul este una dintre cele mai la
îndemână soluţii şi activităţi economice pentru a scoate mare parte din
ţară din sărăcie. Pentru aceasta nu trebuie decât un minimum de voinţă
politică al celor care guvernează! De aceea, le-aş sugera celor care se
află vremelnic la putere şi conduc astăzi România, fie de la Guvern, fie ca
membri ai majorităţii parlamentare, să lase şi frunza şi oaia în pace şi să
se ocupe de problemele reale ale turismului românesc.

- Advertisement -
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -
- Advertisement -spot_img
Latest News

PARCĂRI şi spaţii de servicii vor fi construite, în sfârșit, pe austostrada Transilvania A3. O companie GIGANT le-a primit în concesiune

Compania OMV Petrom Marketing a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru contractele de concesionare a unor spaţii de servicii şi...
- Advertisement -spot_img

More Articles Like This

- Advertisement -