fbpx
23.7 C
București
duminică, august 14, 2022

Companiile furnizoare de energie au fost amendate cu 450.000 lei şi obligate să recalculeze toate facturile ilegale

Trebuie citit

- Publicitate -

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi în valoare de 450.000 de lei în urma controalelor care au vizat 72 de companii furnizoare de energie, printre neregulile constatate numărându-se neaplicarea prevederilor legale referitoare la plafonarea şi compensarea preţurilor, nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor, nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenţilor, practici comerciale incorecte, potrivit news.ro.

Companiile furnizoare de energie au fost amendate cu 450.000 lei şi obligate să recalculeze toate facturile ilegale

Companiile furnizoare de energie au fost amendate cu 450.000 lei și obligate să recalculeze toate facturile ilegale, în prima săptămână de controale derulate de comisarii ANPC, în întreaga țară.Î

n cadrul acțiunii de control efectuate de Comandamentul pentru Energie al ANPC au fost verificați 72 de operatori economici, furnizori de energie electrică și gaze, din întreaga țară, la 27 dintre aceștia, constatându-se abateri.

ANPC pune la dispoziția consumatorilor din toată țara numărul de telefon: 021.307.67.89 și adresa de e-mail energie@anpc.ro, unde aceștia pot face sesizări, transmite Ministerul Economiei într-o postare pe rețelele de socializare.

”Primele rezultate ale Comandamentului pentru Energie – structură special creată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), aflată sub directa coordonare a preşedintelui instituţiei, Mihai Culeafă, şi a directorului general Paul Anghel conturează modul în care unele companii furnizoare de energie electrică şi gaze naturale, pentru consumatori persoane fizice, le respectă acestora drepturile, dar şi legislaţia în vigoare. Astfel, până în acest moment, adică în perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii ANPC au controlat 72 de operatori economici, din întreaga ţară, cu unul sau mai multe puncte de lucru, la 27 dintre aceştia, constatându-se abateri”, anunţă ANPC.

Au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 450.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii şi măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Operatorii economici verificaţi pînă în acest moment, fără a fi controlate încă toate punctele de lucru ale fiecăruia, au fost:

CEZ VÂNZARE SA
DISTRIGAZ SUD REŢELE
ENGIE ROMÂNIA
RCS & RDS SA
ENEL ENERGIE MUNTENIA
ELECTRICA FURNIZARE SA
DIGI ENERGY
PADO GROUP INFRASTRUCTURES SRL
E.ON ENERGIE ROMANIA SA
EURO SEVEN INDUSTRY SRL
RESTART ENERGY ONE SRL
GAZ VEST

MEGACONSTRUCT SA
GAZMIR IASI SRL
GRENERG SRL
RES ENERGY SOLUTIONS SA
DISTRIGAZ VEST SA
CPL CONCORDIA ROMANIA SRL
CIS GAZ SA
SPEAKOVER ROMANCE SRL
PREMIER ENERGY SRL
GAZ NORD EST HÂRLĂU
PRISMA SERV COMPANY SRL
GAZ EST SA
PRISMA GAZ SRL
MVM TRADE ENERGY PLUS SRL
NOVA POWER
ELECTRIC & GAZ POWER TRADE SRL
SST GROUP TRANSILVANIA SRL
NORD GAZ SRL
Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:

  • nu a fost aplicată plafonarea şi compensarea preţurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021
  • tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinţă, inclusiv marja de 10%
  • informările privind compensarea facturilor de energie electrica şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea
  • nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor
  • nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenţilor de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile
  • contractele emise nu conţin preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate
  • diferenţe de preţ între 2 notificări privind preţul emis de operatorul economic unui consummator
  • împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuţiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns
  • procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preţ au fost primite de consumatori
  • practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Comandamentul pentru Energie îşi continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

Citeste si: Facturi URIAȘE la energie, după majorări. Românii plătesc dublu faţă de iarna trecută

- Publicitate -spot_img
- Publicitate -
- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Publicitate -
- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img

Ultimul articole